Royal Smilde breidt retail activiteiten uit door overname van Fred & Ed

3 Juli 2017

Royal Smilde breidt nationaal en internationaal de retail activiteiten uit door overname van het voedingsmiddelen merk voor kinderen: Fred & Ed. Smilde Bakery heeft op 3 juli de aandelen overgenomen van het bedrijf Food Sense BV uit Zwolle, producent en handelshuis van de Fred & Ed producten.

Fred & Ed heeft een vooraanstaande positie op de Nederlandse markt voor kinderproducten. Inmiddels is het merk klaar voor verdere professionalisering en internationale expansie. Royal Smilde heeft een internationale groei agenda. Om deze groei te versnellen, zal Royal Smilde de introductie van Fred & Ed op internationale markten combineren met de introductie van het HomeMade merk voor bakmixen.

Fred & Ed gaat internationaal

Fred & Ed is ruim 10 jaar geleden opgericht door Wouter Pol en Karin Löwik, beide ex-Unilever werknemers en enthousiaste ondernemers. Zij hebben met hart en ziel het Fred & Ed concept een eigen gezicht en positie in de markt gegeven. Daarmee staat er nu een lijn van leuke onderscheidende en gezonde kinderproducten onder het bekende Fred & Ed merk. Voortbouwend op het succes in Nederland is het concept nu klaar voor een verdere professionalisering en internationale opschaling, met name in West-Europa.

Fred & Ed gaan voor groei

Ook Wouter en Karin zijn erg enthousiast over de zo ontstane samenwerking: "Nadat we jaren met plezier veel energie hebben gestoken in het ontwikkelen van het Fred & Ed concept, is dit nu klaar voor introductie in het buitenland. Door de overname zijn we nu in staat dit met de juiste investeringen en schaalgrootte op de juiste manier te doen." De komende tijd zullen de concepten verder worden uitgebouwd en aangevuld, inspelend op de nationale en internationale trends en ontwikkelingen. Binnenkort is er dus veel nieuws op het front van HomeMade en Fred & Ed te verwachten.

‘A Smilde Symphony’ – the movie »